انواع سایبان ماشین مهرگستر

 

در این مطلب به بررسی انواع سایبان ماشین و مناسبات به کارگیری آن‌ها در فضاهای مختلف بری سهولت در خرید و بکارگیری آن‌ها می‌پردازیم.

سایبان ماشین مدل تاشو

این نوع سایبان بر اساس متریال تشکیل‌دهنده و نوع سیستم محرک آن انواع مختلفی دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره خواهدشد:

سایبان تاشوی برقی

در این نوع از سایبان ماشین برق و الکتریسیته نیروهای محرک برای جمع‌کردن سایبان هستند.برای استفاده از این سایبان از موتورهای الکتریکی استفاده می‌شود که دارای قدرت بالا و مصرف کم برق می‌باشند و بدون نیاز به نیروهای انسانی و فقط با فشردن یک کلید برق یا دکمه ریموت کنترل می‌توان آن را به کارگرفت.

سایبان تاشوی ثابت

این مدل بر مبنای مکانیزم‌های مکانیکی کار می‌کند. مثل روش: کشیدن اهرم، چرخاندن میله و…

سایبان ماشیین مدل جمع شونده

تقسیم‌بندی این نوع از سایبان ماشین ارزان بر اساس کاربردهای آن در زندگی روزمره انجام می‌شود و هر مدل از سایبان‌های جمع شونده برای محیط و کاربری خاصی مناسب می‌باشد که در این مقاله علاوه بر کاربری جهت ماشین به موارد مختلف و بیشتری اشاره خواهیم‌کرد:

-سایبان جمع‌شونده مخصوص ماشین

این مدل برای محیط‌های ویلایی با یک یا دو پارکینگ مناسب می‌باشد و مناسب‌ترین آن‌ها سایبان بازویی می‌باشد که نصب آن بسیار آسان بر روی دیوار انجام می‌شود، وزن آن بسیار کم بوده و به آسانی به عرض خودرو باز می‌شود.

سایبان جمع‌شونده مخصوص استخر

مناسب‌ترین نوع این سایبان در مناطق گرمسیر سقف متحرک برقی می‌باشد که با پوشش پارچه و سقفی از متریال آلومینیوم براحتی تا ده متر بازشده و با دارابودن نورپردازی شبها جلوه استخر شما را زیباتر می‌کند.

اما اگر استخر شما در منطقه سردسیر واقع است سایبان از پوشش‌های جمع‌شونده پلی کربنات گزینه بهتری خواهدبود زیرا هم روی سقف و هم ئیواره‌ها قرارگرفته و پوشش کاملی برای فضای شما خواهدداشت، همچنین فضای مطبوعی برای استخر در فصل زمستان ایجاد می‌کند.

سایبان جمع‌شونده مخصوص پارکینگ

این مدل سایبان ماشین برای پارکینگ سقف‌های جمع‌شونده برقی با استراکچر فلزی و محکم پیشنهاد ماست تا کل فضا را بطور دائم پوشش دهد و البته برای پارکینگ دائمی و پارکینگ چند خودرو و سایبان‌های بازویی پاسخگو نمی‌باشد.

-سایبان جمع‌شونده مخصوص زمین های ورزش

در این مدل سایبان‌های کوچک مناسب زمین‌های ورزشی و فضاهای بزرگ نبوده و در کارهای صنعتی نیازمند پوشش‌دهی می‌باشیم. به همین جهت برای استادیوم‌های ورزشی از سقف‌های بزرگ استفاده می‌شود که بوسیله موتورهای صنعتی و بسیار قوی روی ریل‌های فولادی به حرکت در می‌آیند و دهانه‌های بیش از سی متر را پوشش می‌دهند.

– سایبان جمع‌شونده مسافرتی

این سایبان‌ ماشین بیشتر برای کمپ‌ها و مسافرت به کار برده می‌شوند و با سوارکردن آن برروی خودروها سایه محدودی در کنار آن ایجاد می‌کند. این مدل بسیار سبک بوده و براحتی با برق خود خودرو یا بصورت دستی باز و بسته می‌شود.

– سایبان جمع‌شونده مخصوص مغازه

همانطور که در گذشته بروی حجره‌ها و مغازه‌ها از سایبان‌هایی برای تامین سایه استفاده می‌شده، امروزه نیز با استفاده از سایبان‌های برزنتی که شیب کمی به سمت پایین دارند این نیاز برطرف می‌شود. نقطه ضعف این نوع سایبان‌ها عمر کمشان است و می‌توانند بصورت موقتی در ساعات گرم و پر تابش که نور مزاحم کسب و کار می‌گردد، به کار برده‌شده و امکان چاپ لوگو و نام برند بر روب آن‌ها نیز به‌ جهت تبلیغات میسر است.

– سایبان جمع‌شونده مخصوص کافه

این سایبان برای فضاهای کوچک کافه‌ها با پوشش‌دهی حداکثر تا دو متر امکان کاربری می‌دهد.

– سایبان جمع‌شونده مخصوص رستوان

برای رستوران‌هایی که دارای فضای باز می‌باشند استغاده می‌شود و سقف متحرک برقی نیز با توجه به میزان نور موردنیاز و کاربری تجاری گزینه مناسبی برای رستوران می‌باشد. بهتر است مطلب انواع سایبان یک طرفه از لحاظ سیستم بازشو را نیز بخوانید.

مزیت این مدل امکان اجرای آن بئون نیاز به ستون‌گذاری و همچنین نورپردازی در زیر سایبان و جمع شوندگی بدون سر و صدای زیاد بوسیله ریموت کنترل می‌باشد.

 

یک دیدگاه بگذارید

هجده + 13 =